بهترین جراح دیسک کمر در تهران

بهترین جراح دیسک کمر در تهران کیست؟

بهترین جراح دیسک کمر چه خصوصیاتی باید داشته باشد؟

اگر شما به دنبال بهترین جراح دیسک کمر می گردید و مشکلات دیسک کمر و ستون فقرات دارید باید به شما آقای دکتر سید شهاب قاضی میرسعید را معرفی کنیم زیرا ایشان با رتبه دو کشوری به عنوان جراح دیسک کمر در تهران فعالیت می‌نمایند.

بهترین جراح دیسک کمر

جراح دیسک کمر در تهران

جراحی دیسک کمر تنها زمانی لازم است که دیگر موارد غیر جراحی برای بهبود دیسک کمر کارساز نباشد. هدف از جراحی دیسک کمر بهبود درد پاها و کمر مورد استفاده قرار میگرد.

جراحی دیسک کمر چطور انجام می شود؟

– تنگی ستون فقرات و محدود کردن بخشی از ستون فقرات که دچار فشار عصب در آن ناحیه شده است.

– ترمیم دیسک و سیاتیک یعنی جایی که دیسک آسیب دیده ستون فقرات بر روی عصب فشار وارد می آورد.

– ترمیم آسیب های ستون فقرات مانند شکستگی یا تورم بافت

– فشرده سازی نخاعی متاستاز یعنی جایی که سرطان در یک قسمت از بدن، مانند ریه ها، به ستون فقرات گسترش می یابد و بر روی نخاع یا اعصاب فشار می آورد.

علائم دیسک کمر یا بیرون زدگی دیسک کمر چیست؟

از نشانه های بیرون زدگی دیسک کمر در مواردی علاوه بر درد کمر و پاها به دلیل فشار دیسک پاره شده به  اعصاب ،عملکرد عصب درگیر مختل می شود. نتیجه این اتفاق ناتوانی بیمار در حرکت دادن مچ پا ، زانو یا تمام پا می شود وحتی در مواردی منجر به بی اختیار ی ادراری – مدفوعی می گردد.
کمردرد یکی از شایعترین مشکلات انسان می باشد.تعدادی از افرادی که دچار کمردرد می شوند ومتعاقب آن درد تیرکشنده به پا پیدا می کنند دچار بیماری بیرون زدگی دیسک کمر شده اند.در صورتیکه
1- درد شدید باشد وبه درمان های دارویی پاسخ ندهد
2- همراه با ضعف پا یا بی اختیاری ادراری-مدفوعی باشد
بیمار تحت عمل جراحی دیسک کمر با عنوان تخلیه دیسک به روش میکروسکوپی قرار می گیرد.طول برش در این عمل3-4سانتی مترومدت این عمل کمتر از  2ساعت است.درد بیمار بعد از عمل برطرف می شودوبیمارمعمولا روزبعد از عمل می تواند راه برود و2 -3 هفته بعد از عمل به زندگی طبیعی برگردد. رعایت مراقبت های بعد از جراحی دیسک کمر، بسیار مهم است. این جراحی توسط جراح دیسک کمر یا جراح ستون فقرات صورت میگیرد.

موارد بیرون زدگی دیسک کمر که نیاز به جراحی دیسک کمر دارد کدام است؟

موارد زیر، معمولا برای درمان به جراحی دیسک کمر نیاز دارند و توسط جراح دیسک کمر انجام میگرددالف ) درد شدید ومقاوم به درمان های طبی باشد.
ب) همراه با ضعف عملکرد پا ، بی اختیاری ادراری – مدفوعی باشد
جراحی ضروری ویگانه درمان صحیح واستاندارد است .
بدیهی است تاخیر در درمان در موارد ضعف پاها و بی اختیاری ادراری –مدفوعی می تواند منجر به پیشرفت علائم وعدم بهبود حتی با جراحی بیرون زدگی دیسک کمر شود.

درمان غیر جراحی برای بیرون زدگی دیسک کمر چقدر موفق است؟

اگر فرد تمام موارد تجویزی را پس از معاینه بیرون زدگی دیسک کمر رعایت کند، بعد از 2 تا 4 هفته پس از درمان درد 70 تا 90 درصد بهبود خواهد یافت. بهبود نهایی که فرد بتواند به حالت طبیعی برگردد و دیگر مشکلی نداشته باشد، 4تا6 ماه زمان نیاز دارد. اما اگر فرد موارد گفته شده را رعایت کند و عضلات اطراف نخاع را تقویت کند، سفتی این عضلات بیشتر خواهد شد و بعد از مدتی نخاع را به حالت طبیعی در می آورند. در این حالت فشار بین مهره ای از روی دیسک برداشته می شود، مکانیسم های ترمیمی بدن هم به بهبودی خود کمک می کند و به تدریج فرد بهبود می یابد. جز در موارد اندک که چاره ای وجود ندارد، سعی می کنیم بیمار را جراحی دیسک کمر نکنیم.